luni, 7 mai 2012

Cât de bine cunoaștem România?

Poiana Stânii Regale



Știu că a trecut ceva vreme de când nu am mai scris. M-aș putea scuza spunând că am fost în pană de inspirație, însă nu am s-o fac. Adevărul e că mi-a fost lene. Odată cu venirea căldurii mi-a fost lene să scriu, lene să învăț, lene să aproape orice. Aș sta numai degeaba. Sau aș merge prin locuri drăguțe. Însă știți cum e, când vrei ceva nu prea ai cu cine, când ai cu cine nu prea mai ai chef sau intervin alte chestii. Sau cel puțin așa e la mine de cele mai multe ori.

Apropo de locuri drăguțe, am fost weekendul ăsta la Sinaia. De acolo am mers prin Munții Bucegi, în Poiana Stânii Regale și de acolo mai sus. Am ajuns într-un loc idilic, desprins parcă din povești (știu că sună clișeic, dar așa e). Regret că din anumite considerente am stat puțin acolo. Mi-ar fi plăcut să stau câteva ore, să admir natura, să ascult vântul, să fiu eu cu gândurile mele, să mă liniștesc. Într-o zi o voi face!



Stau și mă gândesc cât de puțin ne cunpaștem noi, românii, țara. Cât la sută din ea am vizitat? Plecăm în excursii la bulgari (că deh au mâncare multă și ieftin), vizităm locuri exotice, dar nu prea știm nimic despre ceea ce are de oferit țara noastră. Să nu mă înțelegi greșit, nu sunt împotriva excursiilor în străinatate (ba dimpotriva, și eu mi-aș dori să văd o mare parte din lume), dar cred că ar trebui să ne îndreptăm ochii și spre România. Dacă știi unde să mergi poți avea parte de multe surprize, de peisaje care nici nu ți-ai imaginat că pot exista la doar câteva sute de kilometri distanță. Este și vina autorităților, care nu promovează absolut deloc locuri superbe. Nu există indicatoare, nu există pliante care să promoveze locurile acestea din munți. Dacă ești norocos vei întâlni pe cineva care știe despre ele. Altfel, nu ai de unde să afli. 




Am fost acum doar într-unul dintre sutele de locuri minunate din România. Încep să mă simt vinovată că am vizitat foarte puțin din țara mea. Îmi promit că am să încerc să văd cât mai mult din ea!













Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu