luni, 19 martie 2012

Citate din Grey's Anatomy (Partea I)



Grey's Anatomy (Anatomia lui Grey) este unul dintre serialele mele preferate. Are tot ce'i trebuie, începând   de la comedie și terminând cu dramă (multă dramă). Personajele sunt atât de bine create încât nu ai cum să te regăsești într-unul dintre ele. Îmi plac foarte mult și cazurile medicale și poveștile pacienților. Deși uneori unele situații sunt exagerate (că doar e un film), de cele mai multe ori Grey's Anatomy e un serial realist.

Am selectat citatele mele preferate din film, iar pe unele dintre ele le voi și comenta.

"Maybe we like the pain. Maybe we 're wired that way. Because without it, I don't know; maybe we just wouldn't feel real. What's that saying? Why do I keep hitting myself with a hammer? Because it feels so good when I stop." (Meredith Grey)
Despre citatul ăsta nu o să zic mai mult decât că mă reprezintă perfect. Parcă ar fi scris de mine.



"Pick me! Choose me! Love me!"
De multe ori am strigat asta. Dar nu am făcut-o niciodată cu voce tare.



"I've heard that it's possible to grown up - I've just never met anyone who actually done it. Without parents to defy, we break the rules we makes for ourselves. We throw tantrums when things don't go our way, we whisper secrets with our best friends in the dark, we look for comfort were we can find it, and we hope -  against all logic, against all experience. Like chikdren, we never give up hope..." (Meredith Grey)
Chiar așa și este, cu toate că eu numesc speranța mai degrabă iluzie. Însă, indiferent de nume, iluzii sau speranțe tot ne facem cu toții. De obicei nu generalizez, pentru că oamenii sunt unici și diferiți, dar la partea asta chiar cred că stăm cu toții la fel. 





"We have to make our own mistakes. We have to learn our own lessons. [...] Until we finally understand [...] that knowing it's better than wondering, that waking it's better than sleeping, and even the biggest failure, even the worst, beat the heal out of never trying."  (Meredith Grey)
Sunt total de acord cu partea care spune că trebuie să facem propriile noastre greșeli și să ne învățăm propriile noastre lecții. Oricât ți-ar explica cineva cât de greșit sau de rău este un lucru nu-l înțelegi până nu-l trăiești pe propria ta piele. Greșelile ne pot ajuta să evoluăm, să facem diferența între ce e bine și ce e rău pentru noi, între ceea ce vrem și ceea ce nu vrem. Uneori, pentru a ajunge acolo unde trebuie și a pentru a realiza anumite lucruri e nevoie să greșești. Nu înțeleg de ce toată lumea critică greșelile când de fapt ele sunt cele care fac lumea să meargă.
Pe de altă parte, cred că uneori e mai bine să te întrebi decât să știi. Întrebarea aduce cu ea și speranță. Răspunsul e realitatea, e certitudinea. Câți dintre noi nu preferă o minciună frumoasă (pe care uneori ne-o spunem chiar noi) în locul adevărului? 
Cred și că e mai bine să încercăm, chiar dacă asta presupune și riscul eșecului, decât să ne întrebăm cum ar fi fost dacă. Atunci când nu reușești știi că măcar ai încercat. Eu, spre exemplu, regret unele lucruri pe care le-am făcut, dar și mai mult le regret pe cele pe care nu le-am făcut.Toate acele  lucruri pe care le-am făcut și nu mi-am reușit rămân  eșecuri (din care  am și învățat), lucrurile pe care nu le-am făcut deși poate mi le doream rămân doar regrete, fără a fi învățat nimic din ele. Cu toate astea mă mai întreb uneori și cum ar fi fost dacă nu aș fi făcut ceva, așa că și asta e cu dus și întors. Dar rămân la părerea că e mai bine să faci ce-ți spune inima, vorba lui Horia Brenciu.




"At the end of the day faith it's a funny thing. It turns up  when you don't really expect it. It's like one day  you realize that the fairytale may be slightly different than you dreamed. The castle, well, it may not be a castle. And it's not so important happy ever after, just that it's happy right now. See once in a while, once in a blue moon, people will surprise you, and once in a while people may even take your breath away." (Meredith Grey)
Deși nu mi s-a întâmplat până acum, îmi place să cred că citatul ăsta e real. Că lucrurile pot fi bune și ne pot face fericiți chiar dacă nu sunt întocmai cum am sperat. Și mi-ar plăcea să trăiesc ceva de genul "happy right now". Eu de obiecei mă gândesc foarte mult la viitor și la trecut și îmi este  greu să trăiesc foarte intens momentul. Tot timpul mă gândesc și la ce va fi, fără să reușesc să mă concentrez doar pe prezent. Cu toate astea, cred că fericirea în starea ei pură nu poate dura mai mult de câteva  minute sau ore. Apoi apar vechile griji și gânduri. Așa că probabil nu o să fiu pe deplin fericită până nu am să învăț să trăiesc doar aici și acum.





"Where adults. When did that happen? And how do we make it stop?"(Meredith Grey)
Mă regăsesc în citatul ăsta pentru că mă aflu la granița dintre adolescență și prima etapă a vieții de adult. Mă gândesc că mai am doar un an și termin facultatea și mă sperii când mă gândesc la câte responsabilități voi avea după. Cred că majoritatea dintre noi își doresc să se mai întoarcă măcar pentru puțin timp în copilărie, atunci când grijile erau direct proporționale cu vârsta.



"If you knew this was your last day on the Earth, how would you wanna spend it?" (Meredith Grey)
La întrebarea asta nu am răspuns. Chiar așa, cum mi-aș petrece-o?










8 comentarii:

  1. Big like pentru articolul acesta!
    Citatul meu preferat din Anatomia lui Grey este: But here`s the truth about the truth: it hurts, so we lie:)-M.G.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mersi Adelina! Citatul ala e si unul dintre preferatele mele. Cu siguranta il vei regasi in partea a doua a articolului.

      Ștergere
  2. Bună treabă, chiar este o colecție foarte bună de citate din serial. Le știu prea bine (doar am văzut serialul acesta de 2x până acum).

    Ce îmi place mie la Grey's Anatomy este că, într-un mod ciudat, toate problemele şi situațiile din seriale se aseamănă cu cele din realitate. Mai puțin finalurile fericite, care nu se întâmplă prea des.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc!

      Hai sa nu fim pesimisti, exista finaluri fericite si in realitate (chiar daca pentru un procent mic din populatie :))) )

      Ștergere
  3. Imi place ceea ce ai scris, uneori raman uimit cand ma chinui sa fac ceva , fara a ma mai uita in stanga si in dreapta si la final vad ca era mult mai simplu. Vreau sa te intreb ceva :
    Uneori nu este mai bine sa te intrebi cat vei avea de regretat daca faci un anumit lucru ????? ( george_adrian5@yahoo.com) lasa aici raspunsul daca vrei

    Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  4. Si mie imi place foarte mult acest serial.Nu ai cum sa nu te regasesti in el.E realist,are si momente deplasate,ce-i drept,dar are realitate la fel ca One tree hill.
    Bine alese citatele! ( si mai sunt o gramadaaaa :)) )

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, sunt foarte multe citate frumoase in Grey's. Unele dintre ele vor aparea in partea a 2-a a articolului, care va fi publicata saptamana asta.:)

      Ștergere
  5. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere