joi, 8 martie 2012

Interviu cu Marcel Lovin, participant la Vocea României și membru al trupei Compania 7

Marcel Lovin e cu siguranță făcut pentru a fi pe scenă. Are o voce incredibilă, dar nu-i lipsesc nici carisma și umorul. Deși nu a ajuns în finala de la Vocea României, sunt convinsă că o să mai auzim de el. De fapt, aș putea paria. Aflați mai multe despre talentatul interpret din interviul de mai jos.


Să mă citeștiLa ce vârsta ai început să cânți? Ai luat lecții de canto?
Marcel Lovin: Petreceam foarte mult timp singur când eram mic, neavând frați sau surori. Și printre puținele ocupații pe care le aveam în clasele primare, în afară de școală, erau desenele animate și muzica. Bryan Adams și Michael Jackson mi-au deschis apetitul pentru cântec, în mod indirect bineînțeles. La scurt timp după "Everything I do" și "Dirty Diana" aveam microfonul de jucărie conectat la casetofon, casetofonul pe REC și toate casetele părinților cu vocea mea înregistrată pe ele. :) Cât despre lecțiile de canto, acestea au venit mai târziu. După facultate.

Ai beneficiat de susținerea familiei în ceea ce privește muzica?
Marcel: La început nici eu nu m-am luat în serios, ce să mai zic de ei. În școala generașă nimeni nu știa că exist, darămite că am voce. În liceu eram un mic pop-star :), dar tot nu mă luam în serios. Abia după primii ani de facultate, când a intrat Dana Dorian în peisaj au început și părinții să înțeleagă. Am început și eu să înțeleg.


Ai mai participat la alte concursuri sau festivaluri, în afară de Vocea României?
Marcel: Am fost la Râmnicu Sărat la Festivalul "Cântecul Orașului". Punct. :)

Cum te-ai hotărât să mergi la preselecțiile pentru Vocea României?
Marcel: Ca în mai toate cazurile din viața mea, am fost împins de Ana (iubita mea), de prieteni, de părinți, de Dana Dorian, de Ana :). Le mulțumesc că m-au convins. 

Există vreo întâmplare amuzantă din timpul filmărilor sau pregătirilor pentru Vocea României?
Marcel: Sunt multe. Experiența unei emisiuni de asemenea amploare nu o poți uita. Echipa noastră (Smiley) a avut o chimie foarte bună. Eram și buni ce-i drept, dar eram și plini de umor, cu Smiley în frunte. E o întâmplare totuși care m-a marcat fizic: înainte de piesa de grup, în timpul repetițiilor, cine uita versurile trebuia să facă 10 flotări. Ia ghicește cine a făcut cele mai multe. Am slăbit 2 kilograme.



Mai păstrezi legătura cu foștii concurenți de la Vocea României? Dacă da, cu cine?
Marcel: Cu Anthony vorbesc în fiecare zi. Ne cerem opinii, ne consultăm, lucrăm la proiecte împreună. Cu el eram prieten încă înainte ca Vocea României să-și facă loc pe ecrane. Cu el am și rămas. Cu ceilalți mă mai întâlnesc la evenimente, la studio.

Ce melodie ți-a plăcut cel mai mult dintre cele pe care le-ai interpretat la Vocea României?
Marcel: Nu am interpretat foarte multe, dar cu siguranță oricâte aș fi cântat "If you don't know me by now" ar fi rămas pe locul I.

Pe cine altcineva în afară de Smiley ți-ar fi plăcut să-l ai drept antrenor la Vocea României?
Marcel: Culmea este că înainte de preselcții mă rugam să  se întoarcă unul și acela ar fi fost. Am ales acolo, pe scenă, convins doar de ceea ce au avut să spună.  Probabil aș fi mers și în direcția lui Marius Moga. 

Știu că, după cum spuneai și tu,  ești foarte bun prieten cu Anthony. Nu v-ați gândit să scoateți o piesă împreună?
Marcel: Surpriză: ne-am dat seama că am putea face asta după duetul "Moves like Jagger".

De cât timp faci parte din Compania 7?
Marcel: De la înființare. Asta înseamnă un an și jumătate de cântat în cafenele, cu noroc și fără, cu suișuri și coborâșuri, toate făcute din plăcere.



De unde numele trupei? Povestește-mi mai multe despre ea.
Marcel: Mihai Grigoraș, Cristina Caramarcu și subsemnatul am făcut parte din cea de-a 7-a promoție a Companiei de Artiști Dorian's Art. Și pentru că am fost o promoție foarte frumoasă ne-am gândit să onorăm acest fapt și în plus nu trebuia să ne mai chinuim cu cine știe ce alte denumiri. Asta a venit de la sine. Am plecat dintr-o garsonieră cu ei, nu m-am gândit nicio secundă că aș putea avea o trupă cu oamenii pe care îi îndrăgeam foarte mult, dar ne-am trezit toți într-un bar cu Mihai la pian, cu mine și Cristina cântând înainte de un karaoke. Lumea a crezut că suntem un band și ne-a întrebat pe unde mai putem fi auziți. În momentul acela s-a născut Compania 7, nu pentru că am vrut noi, ci pentru că cei care ne ascultau credeau că se născuse de mult :). 

Având în vedere că trupa e compusă din 5 persoane, nu vă e greu să alegeți pe care le veți interpreta? Nu există certuri sau contradicții?
Marcel: Există, dar de obicei soliștii aleg piesele pe care se simt bine. Desigur, sunt și alți factori care intervin atunci când vorbești de coveruri: notorietate, posibilitate de transpunere la band etc. Oricum, ne completăm foarte bine în cele mai multe cazuri pentru că avem cam aceleași gusturi.

Care sunt artiștii care te inspiră în ceea ce faci?
Marcel: Nu știu exact ce să răspund aici. Nu știu prin ce încercări au trecut artiștii mei preferați, poate dacă aș ști ce fel de oameni sunt în viața reală nu i-aș mai admira atât de mult. Mă interesează doar ceea ce se întâmplă pe scenă și nu ce se întâmplă în afara ei.
Îmi plac foarte mult Usher și Justin Timberlake, dar apropae în fiecare zi ascult John Mayer, John Legend, Rihanna, Alejandro Sanz (da, îmi place și latino) și mulți alții.

Cu ce artiști români ți-ar plăcea să cânți? Dar internaționali?
Marcel: Delia, Andra, Dan Bittman. Internaționali sunt prea mulți și primii se regăsesc în lista de mai sus.

Ai vreo piesă favorită, de suflet?
Marcel: Asta cu piesa favorită e în funcție de cum mă trezesc dimineața. Azi pot fi mai melancolic și să ascult Marc Broussard, mâine mai nostalgic și să fredonez Sinatra sau Dean Martin, și poimâine poate vreau doar să dansez ca un nebun și să ascult toată ziua LMFAO :).

Am văzut că mai ești talentat și la atceva în afară de muzică: la desen. Caricaturile pe care le-ai făcut foștilor tăi colegi de la Vocea României sunt foarte reușite. Desenezi de mult?
Marcel: A fost nebunie la redacție. Am făcut caricaturi tuturor. Am un perete acum dedicat mie, de zici că am murit :). Am desenat în facultate. Pictam camere de copii (sunt poze pe Facebook), dar am renunțat pentru că îmi lua foarte mult timp să fac ceea ce voiam.



Dacă nu ar fi muzica, ce altceva ți-ar plăcea să faci?
Marcel: Mi-ar fi plăcut să fiu astronom. Mă fascinează Universul și schimbările lui. Nu ratez nicio știre pe tema aceasta :). A, și mi-ar fi plăcut să fiu foarte bogat. :)

Prin ce crezi că te diferențiezi de ceilalți artiști români? Care sunt atuurile tale?
Marcel: Îmi place să aduc ceva în plus pe scenă, un moment coregrafic amuzant, o schiță, o parodie. E important să cânți bine, dar e la fel de important să faci lumea să zâmbească și să se simtă bine, să vină ca la teatru și să plece binedispuși.

Unde te pot vedea oamenii? Pe unde cânți?
Marcel: Am fost în Slobozia, la Sibiu, multe altele în București. Urmează Bacău, mi-e dor de casă, și Iași. De obicei anunț pe Facebook evenimentele. :)

Și la final o provocare: spune-mi un lucru mai neobișnuit despre tine.
Marcel: Am prostul obicei de a merge tot timpul cu becul de la benzină aprins ca să îmi dau senzația că trăiesc la limită. Și îmi rod unghiile, de aceea nu voi cânta niciodată la chitară, se vede urât și mi-e rușine.



Curiozități
Culoare preferată: albastrul, dar nu pentru că îmi place ci pentru că îmi stă cel mai bine în el.
Anotimp preferat: m-am născut toamna, deci îmi place vara
Film preferat: îmi plac cele cu temă istorică (Braveheart, Gladiator), dar și cele în care omenirea este pusă în fața unui pericol exterior (Independence Day, Armageddon)



Activitate preferată: mai întrebi? Muzica, muzica, muzica
Țara preferată: vreau o casă în Noua Zeelandă
Sport preferat: oricare, de la fotbal la snooker la curling
Animal preferat: câinele
Mâncare preferată: orice trăiește în apă, peștele, frucetele de mare





Atenție: Informațiile din acest interviu pot fi preluate numai cu menționarea sursei!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu